leczenie kanałowe pod mikroskopem

Endodoncja - leczenie kanałowe pod mikroskopem

Leczenie kanałowe (endodontyczne) zazwyczaj zalecane jest w przypadku rozwiniętej próchnicy zęba. Zwlekanie z leczeniem powoduje skierowanie bakterii w stronę miazgi – nerwu zęba. Zakażenie, a w dalszym etapie – stan zapalny mocno unerwionej miazgi – może wywoływać ogromny ból. Leczenie kanałowe przeprowadzane przez Dens Stomatologia Poznań, ma na celu całkowite zlikwidowanie tkanki naczyniowo-nerwowej, aby uniknąć usuwania samego zęba.

leczenie kanałowe poznań

Po podaniu znieczulenia, konieczne jest dokładne wyczyszczenie ubytku próchnicowego. Ponieważ pacjent znajduje się pod działaniem środka, nie czuje bólu towarzyszącego leczeniu kanałowemu. Warto zaznaczyć, iż wiele pacjentów boi się bolesnych znieczuleń. Aby ich uspokoić, używa się urządzenia WAND, wykorzystywanego przede wszystkim podczas zabiegów z dziećmi.

W leczeniu kanałowym coraz częściej wykorzystuje się specjalny mikroskop zabiegowy, który pozwala na dokonanie oceny anatomii korzeni zęba. Na podstawie diagnozy, możliwe jest jak najbardziej precyzyjne przeprowadzanie zabiegu. Na powiększonym obrazie, łatwiej bowiem dostrzec dodatkowe kanały, które ratują ząb. Dodatkowo leczenie kanałowe pod mikroskopem, Dens Stomatologia w Poznaniu wykorzystuje takżę w przypadku przebicia ściany korzenia, zakrzywionych kanałów oraz podobnych sytuacji.

leczenie kanałowe poznań

Przebieg bezbolesnego leczenia kanałowego zębów

Po znieczuleniu zęba, osłania się go urządzeniem odizolowującym – koferdamem. W ten sposób możliwe jest uzyskanie większego dostępu do wnętrza zęba. Wpływa to nie tylko na jakość zabiegu (zmniejszenie ryzyka napływu śliny), ale też wzmacnia komfort pacjenta (zabezpieczenie przed szkodliwymi preparatami lub narzędziami). Maszynowe poszerzanie kanałów natomiast, znacznie usprawnia leczenie kanałowe, pozwalając na jego kontrolę. Nie ma ryzyka złamania wiertła, natomiast sam zabieg jest stosunkowo krótki i absolutnie bezbolesny.

leczenie kanałowe poznań

W trakcie leczenia wykorzystuje się cyfrową radiologię DIGORA, całkowicie bezpieczną zarówno dla pacjenta, jak i lekarza. Dzięki jej wykorzystaniu, możliwe jest zrobienie zdjęcia jamy ustnej, w dowolnym momencie zabiegu.

Do przeprowadzenia kompletnego leczenia kanałowego, zazwyczaj wystarczy już jedna wizyta. W pierwszej kolejności oczyszcza się zakażoną miazgę, a następnie poszerza kanał korzeniowy. W ten sposób przygotowuje się go do wypełnienia. Endometr MORITA pozwala na określenie długości kanału, co pomaga podczas ustalania grubości wypełnienia. Ostatni etap to wypełnienie kanału gutaperką.

Klinika DENS Stomatologia w Poznaniu przeprowadza profesjonalne leczenie kanałowe.

Poznań ul. Gwarna 13

stan przed leczeniem, widoczne nieprawidłowo wykonane                 stan po ponownym leczeniu, widoczne nowe
leczenie kanałowe                                                                                         wypełnienie w kanałach

leczenie kanałowe poznańleczenie kanałowe poznań