wypełnienia standardowe

Najczęstszym problemem z jakim pacjenci zgłaszają się do lekarza stomatologa jest próchnica. Proces chorobowy jakim jest próchnica wywołują bakterie będące nieustannie w jamie ustnej. Powodują one rozkładanie pokarmu do cukrów prostych i dalej do powstawania kwasów obniżających ph poniżej krytycznego 5,6. Doprowadza to do naruszenia struktury twardych tkanek zęba i demineralizacji (odwapnienia) szkliwa i zębiny. Próchnica jest więc złożonym procesem często przebiegającym bezobjawowo (brak dolegliwości bólowych).

dentysta i stomatolog

Zapobieganie polega przede wszystkim na utrzymywaniu jamy ustnej w optymalnej higienie, na profilaktyce fluorkowej i kontrolowaniu własnej diety. Kiedy dochodzi już do zaburzenia ciągłości szkliwa, dalsza destrukcja zębiny następuje znacznie szybciej i ingerencja wiertła staje się nieunikniona. Ubytki będące następstwem choroby próchnicowej można ostatecznie zaopatrywać przy pomocy kompozytu albo ceramiki. Wypełnienie kompozytowe, niesie ze sobą ryzyko kiedy zakładamy je w rozległych ubytkach. Jest to związane z kurczeniem się materiału podczas twardnienia. Powstaje wówczas duże napięcie między tkanką zęba a wypełnieniem. Po latach użytkowania takich uzupełnień, można obserwować graniczne przebarwienia, próchnicę wtórną lub nawet złamania ścian zęba.

Wypełnienia kompozytowe przedstawiamy poniżej.

DENS Stomatologia, Poznań ul. Gwarna 13