o firmie
arrow right
usługi
wypełnienia standardowe

Najczęstszym problemem z jakim pacjenci zgłaszają się do lekarza stomatologa jest próchnica. Proces chorobowy jakim jest próchnica wywołują bakterie będące nieustannie w jamie ustnej. Powodują one rozkładanie pokarmu do cukrów prostych i dalej do powstawania kwasów obniżających ph poniżej krytycznego 5,6. Doprowadza to do naruszenia struktury twardych tkanek zęba i demineralizacji (odwapnienia) szkliwa i zębiny. Próchnica jest więc złożonym procesem często przebiegającym bezobjawowo (brak dolegliwości bólowych).

dentysta i stomatolog

Zapobieganie polega przede wszystkim na utrzymywaniu jamy ustnej w optymalnej higienie, na profilaktyce fluorkowej i kontrolowaniu własnej diety. Kiedy dochodzi już do zaburzenia ciągłości szkliwa, dalsza destrukcja zębiny następuje znacznie szybciej i ingerencja wiertła staje się nieunikniona. Ubytki będące następstwem choroby próchnicowej można ostatecznie zaopatrywać przy pomocy kompozytu albo ceramiki. Wypełnienie kompozytowe, niesie ze sobą ryzyko kiedy zakładamy je w rozległych ubytkach. Jest to związane z kurczeniem się materiału podczas twardnienia. Powstaje wówczas duże napięcie między tkanką zęba a wypełnieniem. Po latach użytkowania takich uzupełnień, można obserwować graniczne przebarwienia, próchnicę wtórną lub nawet złamania ścian zęba.

Wypełnienia kompozytowe przedstawiamy poniżej.

DENS Stomatologia, Poznań ul. Gwarna 13

branemark system branemark system branemark system branemark system branemark system branemark system
Copyright © 2013 Dens Stomatologia - stomatolog Poznań | implantologia Poznań | leczenie kanałowe Poznań
protezy Poznań | dobry ortodonta Poznań | periodontolog Poznań | implanty Poznań ceny